Zakup platformy B2B w trudnych czasach. Czy platforma = oszczędzanie?
Czas i pieniądze to dwa podstawowe zasoby, które oszczędza platforma B2B. Warunek! Musi być przemyślana, dobrze zaprojektowana, prawidłowo wykonana i wdrożona. To tyle i aż tyle.
Po przebrnięciu tych kroków możemy myśleć o platformie jako o technologii, która włączy tryb oszczędzania.
Podstawą myślenia o posiadaniu platformy jest oczywiście rozwój lub jego kolejny etap. Elementem podstawowym, który dzięki niej jest realizowany to zwiększanie obrotów przy jednoczesnym zwiększaniu bazy klientów. A za to odpowiedzialny jest handlowiec – w niektórych firmach to konsultant lub koordynator ds. klienta biznesowego. W każdym razie osoba odpowiedzialna za pozyskiwanie nowych kontaktów, klientów i dbanie o tych, których już posiada. Więc nasz handlowiec z definicji to bardzo zapracowana osoba.
Jak oszczędzamy czas?
Handlowiec dzięki automatyzacji całego proces sprzedaży hurtowej, stale monitoruje bieżące zlecenia. Szybko je analizuje, zatwierdza i zleca do wykonania. Błyskawicznie reaguje na powstałe problemy i na bieżąco je rozwiązuje lub przesyła do właściwych osób. Już nie marnuje tyle czasu na odpowiadanie na SMS-y, zapytania e-mail czy odsłuchiwanie wiadomości z pretensjami. Nie chodzi po firmie w poszukiwaniu pomocy.
W końcu może skupić się na efektywnym poszukiwaniu nowych klientów. Po prostu system odciąża go od chaosu komunikacyjnego pożerającego jego cenny czas. Jest jeszcze jedna bardzo ważna rzecz – wreszcie ma czas na „dopieszczanie” obecnych klientów. A to obecnie może decydować o przewadze konkurencyjnej i utrzymaniu klienta przy sobie na dłużej. Stali klienci lubią czuć, że cały czas się o nich troszczymy i doskonale odczytujemy ich potrzeby. Do realizacji tego zadania niezbędny jest dodatkowy czas.
Jak oszczędzamy pieniądze?
Po pierwsze, aby zwiększyć swoje obroty, firma nie musimy już angażować dodatkowych handlowców – najczęściej trzeba ich zatrudnić, przeszkolić i wprowadzić na nowy obszar rynku. Do tego potrzebne jest uposażenie (skóra, fura i komóra) – to kiedyś, a dziś to laptop, tablet, smartfon, dobry samochód, pieniężne na drobne wydatki, zapewnienie wysokich premii itd. Więc mówimy o sporych dodatkowych kosztach, bez gwarancji, że nowa inwestycja szybko zacznie przynosić zadowalające przychody.
W tym miejscu należy zaznaczyć, że wdrożenie platformy B2B nie jest z automatu równoznaczne z redukcją zatrudnienia. Tutaj mówimy o lepszym wykorzystaniu obecnych zasobów ludzkich.
Po drugie lepsza organizacja czasu pracy to mniej wyjazdów czy podróżowania od klienta do klienta. Mamy możliwość sprawniejszego zarządzania flotą samochodową, która już nie musi być 1 do 1. Gdzie każdy z handlowców ma swój osobisty samochód. Przekłada się to na zmniejszone nakłady na zakup nowych samochodów ich serwisowanie, czy paliwo. Przy „samoobsłudze” klienta B2B to po prostu jest możliwe.
Podsumowanie
Wdrożenie platformy B2B powoduje uruchomienie sprawnego ciągu technologicznego. Z jednej strony mamy klienta samodzielnie dokonującego zamówień. Klienci biznesowi szczególnie cenią sobie swobodę i możliwość szybkiego zamawiania wówczas gdy są na to gotowi i jest to konieczne – nawet o 23.00.
Z drugiej strony handlowiec dostaje dodatkowy czas, który wykorzystuje na pozyskiwanie nowych klientów lub poświęcanie większej uwagi tym obecnym. Stali klienci często się skarżą na to, że zapomina się o nich, traktując nowych klientów lepiej. (niższe ceny, większe początkowo upusty, dedykowane promocje itd.).
Od teraz to dzięki platformie i jej funkcjonalności jesteśmy w stanie lepiej analizować współpracę z danym klientem, proponując mu lepsze warunki handlowe. Warunki, które wynikają z faktycznie zrealizowanych obrotów i przychodów.
Więcej na temat platformy b2b i kontakt ze specjalistą znajdziesz tutaj https://aplikacjededykowane.zetorzeszow.pl/platforma-b2b